ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بلیت قطار گران می‌شود (۱ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۲۸۲۴
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
بلیت قطار گران می‌شود (۱ اسفند ۱۴۰۲)
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس درخواست انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی افزایش قیمت ۵۴ درصدی بلیت قطار‌های ۵ ستاره، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصویب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کیوان کاشفی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج بررسی دو دستورجلسه امشب شورا و نتایج آن، اظهار داشت: در دستورجلسه اول که در خصوص بررسی قیمت‌گذاری بلیت قطار‌های مسافری ۵ ستاره به پیشنهاد انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته بود، مقرر شد قیمت بلیت قطار ۵ ستاره در سال آینده اضافه شود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در سال‌های قبل تفاهمی صورت گرفته بود مبنی بر اینکه بلیت‌های قطار‌های ۵ ستاره از قیمت‌گذاری معاف باشند، اما بعدا سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این موضوع را مشمول قیمت‌گذاری کرده بودند.

وی افزود: بنابراین از آنجا که بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بود و به دلیل اینکه انگیزه خود را در سرمایه‌گذاری بخش ریلی از دست ندهد در جلسه امروز براساس پیشنهاد انجمن مصوب شد تا درخواست افزایش قیمت بلیت قطار‌های ۵ ستاره به ترتیب ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ و ۲۹ درصد در سال ۱۴۰۲ اعمال شود، اما این افزایش قیمت موکول به سال آینده شد لذا در مجموع مقرر شد مبلغ ۵۴ درصد به قیمت پایه بلیت‌های قطار‌های ۵ ستاره اضافه شود.

وی بیان داشت: درخصوص دستور جلسه دوم که بحث واردات دارو‌های دامپزشکی بود، اختلافی بین سازمان دامپزشکی و انجمن واردکنندگان وجود داشت. بر روی هزینه‌هایی که سازمان دامپزشکی بر اساس مصوبه‌ای به صورت دلاری دریافت می‌کرد و واردکنندگان را دچار خسارت کرده بود که نهایتا با توجه به اینکه در قوانین دامپزشکی وجود داشت و نمی‌شود در این جلسه تغییر در قوانین ایجاد کرد. فعلا تصمیم گرفته شد که این موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شود تا این دریافتی تبدیل به ریالی شود و بخش عوارض هم حذف شود، اما این موضوع مستلزم کمیسیون اقتصادی دولت و تعریف ردیف تعرفه است که نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت.

دستورجلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بررسی قیمت‌گذاری بلیت قطار‌های مسافری ۵ستاره و همچنین بررسی مشکلات واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک در خصوص دریافت تعرفه صدور مجوز‌های ورود و ثبت و عوارض ۱۶.۵ درصد فوب کالای دامپزشکی از ابتدای سال جاری با ارز‌ای تی اس بود که پیشنهاد در این خصوص این بود که تا زمان احیای نظام قیمت‌گذاری آزاد، وزارت راه و شهرسازی در مصوبه ستاد تنظیم بازار در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در ارتباط با افزایش قیمت بلیت به ترتیب ۲۵ و ۲۹ درصد را برای قطار‌های ۵ ستاره نیز مانند سایر قطار‌ها حداکثر تا پایان سال جاری اجرا و ابلاغ کند.

همچنین تعرفه ثبت اقلام دارویی (دارو‌های دامپزشکی، واکسن‌ها، افزودنی‌ها و...) از دلاری به ریالی تغییر یابد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->